1C6SRECG2RN152096

Filip byl mladý muž s vášní pro americká auta. Od chvíle, kdy poprvé zahlédl na internetu mohutné pickupy, si slíbil, že jednoho dne bude jedno z těchto ikonických vozidel parkovat přímo před jeho domem. Filip nebyl bohatý, ale byl odhodlaný. Měl talent na mechaniku a rád trávil hodiny v garáži opravováním starších aut, která nakupoval za zlomek jejich hodnoty. Tento koníček mu nejen přinášel radost, ale také šetřil peníze na jeho vysněné vozidlo.


Jednoho večera, když procházel online aukce, narazil na inzerát, který ho okamžitě zaujal. Byl to Dodge RAM 1500 QuadCab Tradesman z roku 2024. Masivní pickup s motorem 3,6L Pentastar, vyrobený v Americe. Cena začínala na 8.000 USD, což bylo vzhledem k poškození pochopitelné. Vůz byl nabourán na zadní část, která měla promáčkliny, rozbité levé zadní světlo a poškozenou levou přední část. Přesto Filip nemohl odolat. Viděl v něm potenciál. Viděl, jak by tohle auto mohlo být jeho vlastním mistrovským dílem.

Díly předního nárazníku použité při opravě
.
.
.
.
.
.

Aukce byla napínavá. Cena rychle rostla, a když dosáhla 10.000 USD, Filip se rozhodl, že přihodí naposledy. Klikl, a než si to stačil rozmyslet, aukce skončila. Dodge RAM byl jeho.


Když vůz dorazil na Filipův pozemek na přívěsu, realita ho na okamžik zaskočila. Auto vypadalo ještě hůř než na fotografiích. Zadní část byla vážně promáčklá, levé zadní světlo úplně chybělo a levá přední část byla poškozená až k zavěšení kola. Motor sice nastartoval, ale Filip zaslechl podivné zvuky, které naznačovaly nutnost dalších oprav. Nicméně, místo aby se zalekl, Filip pocítil vlnu vzrušení. Zhluboka se nadechl a pustil se do práce.


První týden strávil zjišťováním rozsahu škod. Levá zadní část vyžadovala kompletní výměnu světla a část plechu musela být vyrovnána. Přední levá část byla náročnější – bylo nutné opravit podběh kola, vyměnit některé díly zavěšení a přelakovat poničené části. Filip se rozhodl, že některé součástky objedná nové přímo z USA, zatímco jiné sežene z vrakovišť. Byl to pečlivý proces, který vyžadoval nejen jeho dovednosti, ale i trpělivost.

Bylo nutné vyměnit i kapotu, světlo, blatník...
.
.



Každý večer po práci a většinu víkendů trávil v garáži. Byla to dřina, ale Filip miloval každý okamžik. Naučil se spoustu nových věcí – sledoval videa o opravách podobných vozidel, konzultoval problémy s kamarády mechaniky a zkoušel různé techniky, které by celý proces usnadnily. Jedním z největších úkolů bylo naladit motor Pentastar, který sice běžel, ale měl problémy s výkonem. Po důkladné diagnostice Filip zjistil, že problém byla vadná olejová pumpa, kterou ihned vyměnil.


Po třech měsících tvrdé práce Filip konečně dokončil poslední úpravy. Dodge RAM 1500 QuadCab Tradesman stál na jeho pozemku, lesknoucí se v odpoledním slunci. Auto vypadalo jako nové – mohutné, majestátní, připravené na jakoukoli výzvu. Filip se posadil za volant, otočil klíčkem a motor zaburácel čistým, silným zvukem. Ten pocit byl nepopsatelný.

Když Filip vyjel poprvé na cestu, všichni sousedé se za vozem otáčeli. Každý, kdo ho viděl, nemohl uvěřit, že to stejné auto bylo před třemi měsíci zničeným vrakem. Filip byl pyšný. Nebylo to jen auto – byl to symbol jeho odhodlání, houževnatosti a lásky k mechanice. Věděl, že za těch 10.000 USD nezískal jen nabouraný vůz. Získal příležitost něco dokázat – sobě i ostatním. A jeho Dodge RAM byl teď víc než jen dopravní prostředek. Byl to důkaz, že sny se mohou stát skutečností, pokud na nich tvrdě pracujete.

avatar-filip


Fotky vozidla při pořízení